Nostalgia colours of bollywood.


Sapa nak tahu? Bollywood ni berasal dari gabungan bombay dan hollywood. senang cerita filem2 kat bombay la. malaysia + hollywood?

***********************************************

Ni entry selingan. entry ni bukan nak cerita pasal bollywood sebenarnya, aku nak cerita pasal makan malam kolej aku. kalau dalam bahasa omputeh my college dinner.
tema apa?
colours of bollywood. warna warni bolliwood. thambey!
Semalam (isnin) kolej aku (dato' onn) ada majlis makan malam tahunan, sinonim; dinner.
sapa yang tak suka makan dinner kan? setahun sekali.
lagi2 aku, bab2 makan ni memang nombor satu.
toksah cerita la plak dress up macamana. kalau boleh malam tu, dunia aku yang punya.

aku rasa macam abg shah pulak malam tu.

So, aku nak cerita waktu dinner je, bab2 bersiap, bermakeup bedak bagai, aku malas cerita.
kang sok pagi aku tak abis2 lagi taip.

Memandangkan dinner start pukul 8.15 malam, aku bertolak bersama kakak2 angkat kesayangan aku pukul 8.20malam. *biasa la, otai kena datang lambat sikit.
actually pompuan2 nie yang lambat, bukan aku. 20min kot tunggu diaorang makeup. hasilnya?
entahla. =.=.'
opsst terlebih sudah~
biasa la, dah nama pompuan. makeup tu wajib.

************************************************

Sampai2 tempat dinner (dectar), terus mencari meja bernombor14, no meja tiket kitaorang.
jumpa dan duduk.


1 meja sepatotnya 10 orang, tapi sorang tak dapat datang. tinggal 9 orang. 2 laki dan 7 perempuan.
cukup koata.

cuba korang tanya sapa lagi sorang laki duduk semeja dengan kitaorang?
jeng3. nie hah, abang bawah ni duduk dengan aku.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Jangan main2, artis pon duduk semeja dengan aku masa dinner. hah perempuan2, jeles?
Abang fitri ni dah kawen la, so takyah la mengharap ye.
actually fitri unic ni 2nd year student, dan duduk kat kolej aku.
kebetulan dia rapat dengan kakak angkat aku, so kitaorang duduk sekali.

*****************************************************

Then macam biasa la, tunggu VIP masuk berejam, VVIP lagi berejam. akhirnya mula la makan.
makanan pon biasa2 je, nak cakap tak sedap, sedap jugak sebenarnya.
tapi mungkin aku da imagine makanan yang gempak2 kan, alih2 dapat tu je.
tu yang rasa sikit keciwa tu.
*sory tak ada gambar makanan, lupa nak snap.
Sambil menjamu selera, sambil tengok persembahan2 yang ada.
tarian, tarian, tarian.*sebab tarian je yang menarik perhatian, yang lain, mmm ok la~
ada band jugak. suara budak band tu memang best gila, lunak, merdu~
*arip, aku nak pinjam installer window 7 tu, aku dah puji2 kau ni.

**************************************************

Skip beberapa jam. nak story event penting je.

"khai, kau terpilih jadi calon putera ni, amik no ni siap2 naik pentas" *sambil bagi aku kertas pin yang ada no1 kat situ.

Sah2 ni kes tak ada orang rela nak naik pentas ni. baju masing bukan main mahal, lawa2.
aku gak yang kau panggil naik atas.
okla, market punya pasal. aku naik.
naik macam orang bodoh pon ada, peraga baju la, jalan siap macam model korea lagi.
dan jawab2 soalan lagi.

"baju beli kat mana? available lagi tak?"

main bantai je aku jawab.

"no komen"

=.=' menang nye tak. takpe, member depan bilik aku menang. tahniah~

bersama salah sorang calon puteri. comel sungguh yang baju biru tu kan.

Dah abis event semua. tiba la masa paling best. sesi bergambar.
kalau korang pegi mana2 pon, konfem sesi gambar dengan kawan2 yang paling best sekali kan?
nak wat kenangan, simpan, frame then tunjuk anak2 cucu korang nanti.

Beberapa gambar yang aku sempat snap.

kakak angkat ; kak ina (single n available)

Amir, atul, khai, ejat, miera

Ejat (tak tau la available lagi ke tak)

Atul kunci merah. (single but not available)
p/s; woh, gambar kontroversi ni aku masukkan. aku letak tangan kat kerusi belakang je, tapi nampak dalam kamera macam aku peluk dia ni pulak. photo trick =.='

geng bas sekolah (versi budak2 besar)

Ok, sudahla, korang pon mesti da bosan tengok gambar aku.
ape2pon malam dinner tu best......bergambar. fullstop.


p/s : nah kak, saya da post kat blog.(:


Sila Mengomen.