Kisah seorang perempuan, kekasihnya, dan teddy bear

Pertama sekali nak berterima kasih kat pemberi2 award tu.
tak sangka begitu ramai bagi award kat aku semenjak dua menjak ni. macam artis korea plak aku rasa. =.='
nanti aku ada masa aku update pasal tu ea.

****************************************************

Hari ni sambil baring2, sambil memeluk bantai peluk doraemon yang kakak angkat aku bagi.
tiba2 terdetik kat hati aku nak teddy bear satu buat peluk.
maklum la, kalau korang nak tahu, aku ni memang suka memeluk. kadang2 tak ada benda nak peluk, bantal pon takpa, bantal tu aku buat peluk.
kalau takda pon beg laptop yang besau tu pon jadila aku buat peluk. asalkan dapat peluk sesuatu la senang cerita kalau nak senang tido.


Tup2, masa aku bayangkan aku dapat satu teddy bear besau, aku teringat kat story ni.
pasal seorang pompuan, balak dia dengan teddy bear.
cerita ni sweet sangat, bagi aku la. aku rasa aku tahu cerita ni masa aku form4 dulu.
time aku pinjam karangan english member aku nak buat rujukan sebab markah dia tinggi gila time tu.

aku ingat aku nak search tenet je cerita tu, then copy paste je kat blog aku nih. tapi tak jumpa pulak.
terpaksa la aku mereka2 cerita sikit dalam bm. ok?
kisah dia macam ni.

"Mana la pulak bf aku ni? janji pukul 9. ni dah pukul 10 dah ni. tak sampai2 jugak. siap la dia kalau dia sampai"

kata rosma dalam hati. bengang, marah, kecewa semua ada dalam diri dia sekarang. mana tak nya, menunggu bf yang tak muncul2. Sudah menjadi kebiasaan si rosma ni menunggu bf dia. Kalau boleh tiap2 hari. mesti lambat, tak sejam, dua jam. tak dua jam, tiga jam. tak tiga jam memang tak datang terus. tula perangai bf dia, khai namanya.

Dalam kesibukan rosma memaki hamun bf dia sendiri, muncul kelibat orang yang dinanti2 depan mata. khai, dengan pakaian semart serta pakej wajah yang ada, datang menghampiri rosma perlahan. tangan nya di belakang.

"jangan mara.. trafik jeles la dengan i.."

Rosma hanya meletakkan tangannya di pinggang. seolah2 sangat marah dengan khai. bukan ayat tu yang dinanti dari rosma. hanya ayat "maaf" atau "sorry" yang ditunggu2. sepanjang mereka bersama, tak pernah sekali pon si khai ni cakap perkataan tu. walaupon tiap2 hari dia lambat.

Tapi, yang uniknya, setiap kali dia lambat, di akan memberikan rosma satu benda. sebijik teddy bear.

"Nah, ini untuk u.."

Khai menghulurkan teddybear yang disorokkan belakang tangan nya kepada rosma. khai ni seolah2 tahu apa yang dapat melembutkan hati rosma. sekeras mana pon hati rosma, bila dah dapat teddy bear setiap hari dari bf nya, hatinya jadi lembut. nak marah, terus tak jadi. macam mancis yang ada api lepas tu ditiup terus tak da api daaa..

Rosma memang sangat sukakan teddy bear. bermacam2 koleksi teddybear dibilik nya, semua pemberian khai, atas alasan dia lambat. tak dinafikan, dan khai memang mengetahuinya sejak pertama kali mereka berjumpa.

***************************************

Perkenalan mereka 3 tahun dahulu pon terjadi di sebuah kedai cenderamata, dimana dalam kedai tu belambak teddybear2 yang cantik dan besau. Pada masa tu rosma teringin sangat nak beli satu teddybear yang dah lama dia usha, pandang, impikan. 2bulan jaga perut, tak makan semata2 nak beli teddybear tu dengan duit belanja yang mak dia bagi. tapi, masa hari kejadian, dia nampak seorang laki datang dan beli teddybear tersebut. betapa keciwanya hati rosma time tu.

"awak! boleh tak jualkan teddybear ni untuk saya! saya teringin sangat nak beli teddy ni. dah dua bulan saya simpan duit nak beli. pliz..."

"Erm, adik saya dah lama mintak teddy ni. jadi saya nak mintak maaf la, saya tak dapat nak jual dekat awak."

Sedih, pilu rosma mendengar respon lelaki tersebut. rosma pusing belakang, dan jalan perlahan. seperti orang yang hilang harapan dalam hidup. rosma,,, cool. jangan nangis.

*
*
*
*

"Cik, erm, takpela. saya bagi kat cik teddybear ni. ambil la." kata pemuda itu.

rosma terus berlari semula kepada pemuda tersebut. tanpa rasa segan silu. nak teddybear tu punya pasal.

"Serius? saya bayar 2kali ganda okay!"

"Takpela, ni saya bagi tuk awak. simpan elok2 ya. jumpa lagi"

"erm awak. nama?"
"khai"

*************************************************

Mereka juga seperti pasangan2 yang lain. dah jumpa, keluar tengok wayang, makan sama. dan so on. mereka juga melakukan semua itu.
tapi hari ni muka rosma seperti mahu menyampaikan sesuatu yang sangat penting untuk khai.

khai sedar, cuma dia mendiamkan diri sahaja. nak tengok sampai bila rosma mahu menahan apa yang ada difikirannya tanpa meluahkan kepada khai.
sehinggala waktu khai menghantarnya pulang ke rumah.

"u ada nak bagitahu i apa2 ke? lain macam je i tengok u."

Rosma senyap. selepas beberapa saat.

"u... esok, boleh tak kita jumpa dekat tempat biasa? pukul 3. i ada something nak bagitahu u, boleh?"

Khai hanya menggangguk setuju. rosma tersenyum.

"janji tau! jumpa awak esok. miss you khai"


apa yang rosma nak sampaikan? penting sangat ke?
nak tau apa sambungan dia, tungguuuuu..
ok, bersambung untuk episod 2.. tangan dah letih.


p/s : cerita ni memang best. kalau tak best aku tak ingat la sampai sekarang. sory, aku bukan novelis, so ayat aku cincai boncai je. takda bunga2 der.


Sila Mengomen.